niska temperatura spalin

  1. Regut1 pisze:

    Po dłuższej przerwie witam zawijanów.
    OE+ użytkuje już trzeci sezon, choć pierwszy sezon w zamieszkałym domu . Za radą zawijana udrutowałem ją z 25kW do 16 kW (zaślepione dwa kanały wymiennika i rząd otworów w palniku). Dom dobrze ocieplony, podłogówka. Nie potrafię sobie poradzić z niską temperaturą spalin ok. 80 do max 110 C (widać kondensat w kominie) i niedopalonym węglem (ok 1/5 szuflady) przesypywanym do popielnika. Kociołek pracuje w automacie. Jestem na e sterowniki pod nickiem Regut1. Zawijan będę zobowiązany za ewentualne podpowiedzi.

    Pzdr
    MK

    Ps. No i zdrowia życze

     z_2 pisze:
    re: Regut
    1. Usuń zawirowywacze. Temperatura spalin zaraz skoczy w górę.
    2. Podbij w gorę (+) wentylator o 1 – 2 oczka.
    3. Ze względu na brak wykresów, nic sensownego o pracy twojego kotła nie jestem w stanie powiedzieć.
    4. Kociołek mocno przewymiarowany i niestety będziesz się borykał z kłopotami. Jeśli masz zwykły komin, to faktycznie uważaj abyś się wykwitów smolistych na ścianie nie nabawił.Pozdrawiam serdecznie z_2 Regut1 pisze:10 Grudzień 2013 o 12:46 (Edytuj)

    Dziękuję za odpowiedź,
    Wcześniej pozbyłem się już jednego zawirowywacza, ale temp. wzrosła tylko o kilka st. Piec pracuje przecież tylko na jednym ciągu wymiennika. W kominie mam wkład ceramiczny ale wczoraj wilgoć pojawiła się w sadzy wewnątrz wymiennika (góra zaślepki tej na motylki) i to mnie zaniepokoiło dlatego pozwoliłem sobie napisać. Z nadmuchem już ćwiczyłem jednak jego podniesienie powoduje szklista szlakę. Zastanawiam się czy przyczyną nie mogą być braki w uszczelnieniu górnych otworów palnika?

    W poprzednim sezonie (fakt że na innym sofcie) palnik bez problemu osiągał temp. 140 st C.

    Brak wykresów prawdopodobnie jest winą karty SD która niestety padła. Dzwoniłem już do ES-u i muszę ją sformatować i nagrać nowy soft do www. lub kupić nową kartę. Na razie zrobię tak jak radzisz i odezwę się jak tylko rozwiąże problem wykresów.
    MKMK pisze:

    13 Grudzień 2013 o 11:38 (Edytuj)

    Witaj Zawijanie 2
    Lekcje odrobione :-)
    Oba zawirowywacze na aut, podbicie +2 nadmuch, temperatura wzrosła do 110stC. w popiele spieki ale węgiel jest w końcu dopalany i nie przesypuje go do popielnika.
    Po awarii karty przywróciłem wykresy i dałem „maleństwu” popracować. Niestety wykresy spalania tańczą jak Bałtyk podczas sztormu. Instalacja praktycznie 100% podłogowa, bez wymiennika dlatego wahania temp. powrotu i cykliczna praca pompy mieszającej ale odbiór ciepła przez podłogówke stabilny. Będę zobowiązany za sugestie, co do pracy kotła i uspokojenia spalania .

    Pzdr
    MK
    Regut1

2 Responses to niska temperatura spalin

  1. yaariss pisze:

    no a jak bedzie wygladal komin jesli OEPM 14kw ma az tak niska temperature spalin przy 4,1kw swojej mocy ?
    Nie jest tu potrzebny jakis specjalny komin dla niego ?

  2. z_2 pisze:

    re: yaariss
    Drogi Kolego,
    oczywiście, że przy niskich temperaturach spalin, gdy do tego dojdzie duża wilgotność paliwa oraz powietrza nadmuchowego, to będzie istniało destruktywne działanie spalin na komin.
    Z jednej strony prawodawca (norma PN-EN303-5:2012) wymaga wysokich poziomów sprawności, czyli niskiego tlenu w spalinach, niskiej temperatury spalin i mało niedopałów tak gazowych jak i stałych więc producenci szukają takich rozwiązań konstrukcyjnych aby wymogi były spełnione, bo inaczej kotły nie przejdą badań.
    Z drugiej strony użytkownicy chcą palić jak najtaniej, czyli często byle czym, mieć przy tym mikroskopijne zużycie paliwa i wysoką sprawność przy mocno przewymiarowanym kotle, który np. latem (grzanie cwu) kisi się całymi godzinami przy wysokiej wilgotności powietrza (zawsze latem jest ona wyższa, niż zimą) nadmuchowego.
    Są zatem pewne rozwiązania tego problemu:
    1. stosowanie suchego paliwa i prawidłowy dobór kotła do zapotrzebowania sezonowego na ciepło.
    2. odpuszczenie sobie przesadnych oszczędności i podwyższenie temp. spalin w przypadku wątpliwej jakości komina poprzez choćby rzadsze czyszczenie kotła lub usuniecie części zawirowywaczy.
    3. Zastosowanie wkładu kominowego lub jego porządne wyszlamowanie przez fachową firmę.

    Pozdrawiam z_2

    p.s. w czasie eksploatacji temp. spalin będą zawsze wyższe niż w czasie badań nowiuteńkiego kotła na stanowisku badawczych z regulowanym ciągiem kominowym.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Log Out / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Log Out / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Log Out / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Log Out / Zmień )

Connecting to %s

%d bloggers like this: